zondag 27 januari 2013

16e Petit Four: Roomhoorntje met aardbeienmousse

De spanning was bij mij groot. Meestal staan de patroontjes vrijdagochtend wel online. Maar deze keer liet het patroon op zich wachten. Het zal toch niet al afgelopen zijn?
Uiteindelijk kwam het patroontje online en was er weer werk aan de winkel.
Er was echter wel al aangekondigd dat volgende week de laatste zal zijn.
Jeetje. Dan komt er een einde aan 17 weken in de ban zijn van Petit Fours.
Goed, eerst was deze nog aan de beurt.
Om eerlijk te zijn, had ik met deze echt heel veel moeite.
Natuurlijk lukte het om het hoorntje te haken met halve stokjes.
Maar ik had de grootste moeite om vervolgens spiraalsgewijs terug te haken met halve vasten.
Het was soms gewoon moeilijk te zien in welke steek ik moest haken.
Vervolgens kwam het inmiddels overbekende toefje haken. Steeds 3 steken in 1.
Ik zal het wel steeds veel te strak haken waardoor het best zwaar gaat.
Toen bleek ook nog eens dat het toefje eigenlijk best klein uit viel.

Noem het zwak, ik heb toen maar besloten er geen 2e versie van te maken.
Omdat het niet lekker ging, ik niet wist wat ik kon pimpen aan deze Petit Four en mijn prioriteiten lagen eigenlijk bij het haken van mutsjes voor Save the Children.
Dan nog maar een foto plaatsen om het af te sluiten.

11 opmerkingen:

  1. Ook heel mooi met die beige kraaltjes.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind hem mooi geworden. En met rietsuiker is toch ook weer anders.

    Groetjes Geralien
    Nina Hobbysite

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Was eigenlijk niet de bedoeling. IK had andere kleur kraaltjes moeten gebruiken. Maar ach, wat maakt het uit. Toch?

      Verwijderen
  3. Hoi ik zag je op een haaksite met vermelding van je blog, ik ga je volgen en vind het leuk als je ook bij mij komt kijken/volgen
    Ik heb je ook gelinkt op face book,
    Tineke
    bollies53.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kom hier via Tineke die heeft jou op fb gelinkt, en ik ga je volgen.
    Ik ga je zelf ook even op fb linken.
    Wat een leuk roomhoorntje zeg ♥
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Ook leuk dat je dan via via op mijn blog terecht kwam. Heb jij ook een blog? Ik heb al even op je facebook-pagina gekeken. Ben er nog niet zo heel goed in thuis geloof ik. Want hoe kan je iemand op Facebook volgen dan? Ik zie alleen vriend toevoegen. Ook geen probleem hoor.
      Groetjes, Marion

      Verwijderen
  5. Hoi, via Hester Horden op je blog terecht gekomen.
    Je hebt een prachtige roomhoorn gehaakt hebt, ik doe het je
    N I E T na!
    Ik ben volger geworden, veel haakplezier!
    Groetjes van Karien.

    htpp://www.haakselsvankarien.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Karien, Ik heb gelijk even op jouw blog gekeken. Ziet er leuk en gezellig uit. Dus ik volg jou nu ook.
      Groetjes, Marion

      Verwijderen
  6. Hoi Marion
    Als je een account hebt, dan kun je me gewoon toevoegen.
    Ik gebruik fb puur voor reclame van lieve bloggers zoals jullie, ik ben dat gaan doen omdat mijn twin sis blogt.
    Ik zelf blog niet, maar probeer wel altijd netjes overal een gezellige reactie achter te laten.
    Lieve groetjes Hester

    https://www.facebook.com/hester.horden

    BeantwoordenVerwijderen